اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

مقالات و تازه های نشر:

دفاع مقدس؛ میراث داران و میراث خوران!

دفاع مقدس؛ میراث داران و میراث خوران

محمدعلی مقیسه: اکنون یادگاران دوران پر افتخار دفاع مقدس (جانبازان، فرزندان شهدا وخانواده بزرگوارآنان) بعنوان اسناد انکارناپذیر شجاعت، ایمان و اقتدار ملت بزرگ شریف ایران، "میراث دار" یکی از بزرگترین وقایع تاریخ ساز و ماندگار جهان بشریت اند که روایت آن برای جوامع آزاداندیش و آزادیخواه آینده ، جاودانه خواهد ماند.


جنگ با همه ابعاد آن در هر جامعه ای پدیده ای مذموم و غیر قابل قبول است . اما جنگ ما ، یا بهتر بگوییم "دفاع مقدس " با تمام رنجها و طبعات جبران ناپذیر آن، صحنه آزمون بزرگ وماندگاری در تاریخ ایرا ن وجهان و بلکه سرنوشت بشریت رقم زد که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب "گنجینه ناتمام"شد.
 نبردی نابرابر در مقابل تجاوزگران تا دندان مسلح، ستیز با اتحادیه بدخواهان سلطه گری که برای آنان هیچ "ارزشی " به جز"ارزش خودشان "  مطرح نبوده و نیست !
اما در مقابل، ملتی بزرگ با پشتوانه ایمان و اعتقاد راسخ به ذات اقدس الهی و با هدف احیا وترویج ارزشهای معنوی وانسانی ، مظلومانه و بی دفاع به رهبری پیر و مرشدی خدا جوی واز جان گذشته با تمام توان ایستادگی کرد تا بساط ظلم وطاغوت رابرچیده و به امید برپایی حکومتی عدالت محور و ارزش مدار، در طول  هشت سال دفاع مقدس آزمونهای سخت و طاقت فرسایی را طی نموده  وسربلند و پرافتخار ، دشمنان  متحد و  قسم خورده را سرافکنده و مایوس عقب راند.
افتخاراتی که تا انتهای تاریخ به آنها می بالیم، ارزان بدست نیامده  تا بی پروا دستخوش صحنه گردانان و بازیگران عرصه تزویر وریا شود.
خونهای پاک بزرگ مردان آهنین اراده ریخته نشد، تا اکنون پس از دو دهه شاهد کژاندیشی  وانحرافاتی باشیم که  وقوع انقلاب اسلامی ونیز تحمل هشت سال دفاع مقدس با هدف بر اندازی و پاکسازی  این انحرافات صورت گرفت.
اکنون یادگاران دوران پر افتخار دفاع مقدس (جانبازان، فرزندان شهدا وخانواده بزرگوارآنان) بعنوان اسناد انکارناپذیر شجاعت، ایمان و اقتدار ملت بزرگ شریف ایران، "میراث دار" یکی از بزرگترین وقایع تاریخ ساز و ماندگار جهان بشریت اند که روایت آن برای جوامع آزاداندیش و آزادیخواه آینده ، جاودانه خواهد ماند.
اما به گفته آن بزرگوار فقید که گفت  " آنان که رفتند کاری " حسینی " کردند  و آنانکه ماندند،  باید کاری "زینبی " کنند واگر نه یزیدی اند" آیا کدام واقعیت موجود در مورد آنان  که ماندند! صادق است .آیا چنانچه محکمه عدل الهی  در همین لحظه برپا شود  واعمال و کردار ما  در مقابل بزرگ مردانی که " کاری حسینی " کردند و پرچم این حرکت بزرگ  ارزش مدار را  به دستان ما سپردند سنجیده شود! چیزی برای گفتن خواهیم داشت !
" میراث داران " پرافتخار انقلاب شکوهمند ودفاع مقدس مان، که درد ورنج آن سالها هر روز وهرلحظه  بر جسم و جان شریفشان چنگ می زند!  در سکوتی غمبار و حسرت انگیز ، مظلومانه به امید اصلاح امور و فرداهایی بهتر نظاره گر اشتباهات عمدی و سهوی و یا قصور و تقصیرات ما هستند! خدا نکند با تداوم این قصور و تقصیرها " میراث داران پر افتخار دفاع مقدس " از اصلاح انحرافات خواسته یا ناخواسته جامعه مدعی ارزش مداری  وعدالت محوری، مایوس شوند! و زمانی را شاهد باشیم که عرصه بر "میراث خوران پرمدعای جنگ " هر روز گسترده تر وعمیق تر شود.تا آنجا که ناخواسته و یا براثر غفلت فراگیر، ریشه"شجره خبیثه " انحرافات درعمق دل وجان آحاد جامعه نفوذی غیر قابل جبران پیدا کند ! خداوندا!هرگز چنین مباد!

مقالات و تازه های نشر   /   عمومی، اجتماعی   /   تاریخ: 25 ارديبهشت 1391   /   کد مطلب: 20   /   بازدید: 5788