اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شد

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شد
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر ازدانانیوز، لی جنتی در این حکم با اشاره به سوابق و تجربیات ارزنده انتظامی در حوزه مطبوعات و رسانه‌های عمومی آورده است: «با شناختی که اینجانب از توانایی‌های مدیریتی شما دارم به موجب این حکم به سمت «معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی» منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد رسانه‌ای در گسترش فعالیت‌های خبری و اطلاع رسانی، حمایت مادی و معنوی از مطبوعات و اصحاب رسانه و تشکل های صنفی، تامین آزادی‌های مطبوعاتی در چارچوب قانون، شکوفایی مطبوعات و نشریات داخلی و نظارت بر عملکرد رسانه‌های خارجی موفق و موید باشید.»

پیش از این و در دولت دهم محمد‌جعفر محمدزاده عهده دار این سمت بود.

حسین انتظامی متولد سال 1346 است و دکترای مدیریت استراتژیک دارد. از جمله آثار تالیفی  او در زمینه ارتباطات و روزنامه‌نگاری  می‌توان به کتاب‌های  «روزنامه‌نگاری و روزنامه‎داری»، «مدیریت مطبوعاتی»، «دغدغه‌های امروز مطبوعات»، «نقطه» و «ناوبری وب» اشاره کرد.

از سمت های معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مطبوعات و اطلاع رسانی می‌توان به مشاور رسانه ای رییس مجلس شورای اسلامی ،رئیس شورای سیاستگذاری گروه رسانه‌ای خبر،مدیرعاملی موسسه همشهری، مدیرمسئولی موسسه جام​جم، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیات منصفه، عضو هیات مدیره انتشارات سروش، بنیاد اندیشه اسلامی و خانه روزنامه​نگاران جوان اشاره کرد.
=========
صادق زیباکلام: نذر کرده بودم حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شود
راستش من برای معاون شدن آقای دکتر انتظامی نذر کرده‌ بودم.  به واسطه این‌که به معنای دقیق کلمه ایشان یک متخصص  و مدیر کامل مطبوعاتی هستند. هم روزنامه‌ای مثل جام جم را تاسیس کرده‌اند. هم موسسه مطبوعاتی بزرگی مثل  همشهری را مدیریت کرده‌اند، هم سردبیر بوده‌اند. هم مدیرمطبوعاتی ارشاد بوده‌اند، هم نماینده مطبوعاتی‌ها بوده‌اند، هم در این حوزه کتاب دارند.

چنین شخصیتی واقعا می‌تواند برای مطبوعات ما موثر باشد. حسین انتظامی کسی است که هم سیاست‌ها را می‌شناسد، هم محدودیت‌ها را و هم امکانات را.

متاسفانه در این سال‌ها کسانی آمده‌اند که فقط انگیزه سیاسی داشته‌اند و آشنایی کاملی از مطبوعات نداشته‌اند و تنگناها را بیشتر کرده‌اند. اما انتظامی، مشکلات و معضلات را می‌شناسد. حسن بزرگ ایشان این است با شخصیتی که دارد می‌تواند بیش از آنکه مدافع دستگاه و نهادهای رسمی باشد، مدافع مطبوعاتی‌ها و نویسندگان باشد. مطمئن باشید که ایشان بهترین گزینه هستند که درون و بیرون مطبوعات وحتی رسانه‌های جدید را می‌شناسند. به همین دلیل من برای انتصاب ایشان نذر کرده‌ ام.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 19 شهريور 1392   /   کد مطلب: 169   /   بازدید: 4161