اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

انجمن علمی مطالعات اجتماعی زنان تاسیس می شود

انجمن علمی مطالعات اجتماعی زنان تاسیس می شود
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر، اشرف بروجردی در گفتگو با مهر، در خصوص برنامه های معاونت فرهنگی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال ۹۴ گفت: بیشتر تمرکز و فعالیت ما در سال ۹۴ با توجه به اینکه سال همدلی و همزبانی است، بر روی تعامل و گفتگو با سایر دانشگاه ها و نزدیک کردن اعضای هیئت علمی با طیف دانشجویی از نظر مبانی فکری، همچنین برگزاری نشست های تخصصی، بررسی شیوه ها و روش های گفتگو و مناظره و همچنین برگزاری تریبون های آزاد است.

وی افزود: تا پایان امسال ۳ نشست تخصصی دانشجویی و ۳ نشست مناظره با صاحب نظران، اعضای هیات علمی و نظریه پردازان در حوزه های مختلف برگزار می شود که در ادامه مباحث سال ۹۳ مبتنی بر کرامت انسان ها است که اولین مناظره آن در سال گذشته و با حضور غرویان و سروش محلاتی برگزار شد و در سال جاری ادامه همین موضوع را با مباحثی که ارتباط با کرامت انسانی دارد مانند حقوق شهروندی و مباحث جایگاه، منزلت و کرامت انسانی در مبانی فقهی را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار داشت: در سال ۹۴ موضوع توسعه تشکل های غیر دولتی که فعالیت آنها علمی است را در دستور کار داریم در همین راستا اولین انجمن علمی مطالعات اجتماعی زنان را تشکیل می دهیم. انجمن ها از سوی خود اعضا اداره می شوند و ما تنها بستر سازی  و حمایت های لازم را انجام می دهیم.

بروجردی در خصوص برنامه های استانی این معاونت گفت: تا چند روز آینده سفری به استان سیستان و بلوچستان خواهیم داشت و برنامه ای برای تعاملات با دانشگاه های این استان با دانشگاه های دیگر استانها داریم و همچنین در حوزه های مختلف تفاهم نامه هایی در این استان امضا خواهیم کرد.

وی افزود: اردوهای دانشجویی و اساتید از جمله برنامه های فرهنگی سال ۹۴ معاونت فرهنگی پژوهشگاه است و برخی از این گفتگو ها و نشست ها در اردوها و با حضور اساتید برگزار می شود تا هم فضای تجدید قوا برای اساتید و دانشجویان فراهم شود و هم برگزاری نشست های گفتگو محور در فضایی متفاوت باشد.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 5 ارديبهشت 1394   /   کد مطلب: 222   /   بازدید: 3656