اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

پژوهش به سرمایه گذاری بخش خصوصی نیاز دارد/لزوم تكیه بر نیروی انسانی متخصص در اقتصاد ایران

پژوهش به سرمایه گذاری بخش خصوصی نیاز داردلزوم تكیه بر نیروی انسانی متخصص در اقتصاد ایران
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل از  ایرنا، ستاری در نخستین آئین اعطای نشان جهانی خادم المصطفی(ص) با اشاره به اینكه جوانان برای اقتصاد كشور فرصت هستند اظهارداشت: آن چیزی كه باید در اقتصاد ایران وارد شود، تكیه بر نیروی انسانی متخصص است. تفكر در مورد اینكه چگونه و كجا برای جوانان می­ توان كسب و كار ایجاد كرد، به تصحیح سیستم كارآفرینی نیاز دارد. ایجاد كسب وكار به عقل احتیاج داشته و پول و ثروت را نمی توان برای پایه اقتصاد كشور در نظر گرفت.
وی افزود: خوشبختانه چندسالی است كه این حركت در كشور آغاز شده و نمونه آن را می توان در شركت های دانش بنیان مشاهده كرد. ما توانایی پیشرفت ­های بیشتر در این حوزه را داریم چرا كه ایران چهارمین تولیدكننده مهندس در جهان است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به جایزه مصطفی(ص) و نقش آن در حركت علمی اظهارداشت: خوشحالم كه این جایزه بدون اتكا به منابع دولتی انجام می شود. تامین منابع مالی جایزه مصطفی (ص) از بخش خصوصی و مردمی یك حسن محسوب می­شود؛ چرا كه ورود دولت و منابع آن، یعنی آلوده شدن. امید است كه سرمایه­ گذاری خوبی در صندوق موقوفات جایزه مصطفی (ص) صورت بگیرد.
ستاری با اشاره به نقش خیرین در صندوق جایزه مصطفی (ص) یادآور شد: ورود خیرین به این حوزه باعث ایجاد فرهنگ جدیدی می شود كه سرمایه گذاری در حوزه پژوهش را منجر می شود .
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاكید كرد: باید برای برگزاری دور دوم جایزه مصطفی(ص) دستاوردهای خوبی داشته باشیم و افراد بیشتری را برای سرمایه گذاری در این امر جذب كنیم و فرهنگ سازی در حوزه سرمایه­ گذاری می­ تواند ما را همانند گذشته فعال در عرصه علم و فناوری معرفی كند.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 7 ارديبهشت 1395   /   کد مطلب: 238   /   بازدید: 3656