اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

جایزه مصطفی، محور تقویت ارتباط محققان جهان اسلام

جایزه مصطفی محور تقویت ارتباط محققان جهان اسلام
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر، عبدالمهدی اجلالی، جایزه مصطفی را برگرفته از نام پیامبر اکرم (ص) دانست و افزود: هم اکنون 300 جایزه در سطح جهان به افراد نخبه اهدا می‌شود که همه آنها جایزه‌های معتبری محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به ماهیت جایزه مصطفی اظهار کرد: جایزه مصطفی مختص حوزه علم و فناوری در جهان اسلام بوده و این این جایزه برای کشورهای اسلامی حائز اهمیت است.
اجلالی، به نقش علم و فناوری در توسعه صنعتی کشورها اشاره کرد و یادآور شد: این جایزه با توجه به اهدافی که دارد می‌تواند دستاوردهای بسیاری به همراه داشته باشد که خروج جهان اسلام از سلطه ابرقدرت‌ها، یکی از این دستاوردها بشمار می‌رود.
رئیس گروه مهندسان برجسته فرهنگستان علوم با تاکید بر این که وقف در حوزه علم و فناوری دستاورد شاخصی است که در جامعه اثرگذار است، ابراز امیدواری کرد که وقف در حوزه علم و فناوری جزء ارکان و سیاست‌های کشور قرار گیرد.
وی در عین حال گسترش وقف در حوزه علم و فناوری را یکی از اهداف برگزاری جایزه مصطفی نام برد و خاطر نشان کرد: امیدوارم با اعطای این جابزه جوانان، دانشمندان، اساتید و بزرگان دین را به سمت گسترش علم سوق دهد و ویژگی‌های فرد مسلمان را بارزتر کند.
اجلالی همچنین تاکید کرد: اعطای این جایزه زمینه تعامل و برقراری ارتباط بین دانشمندان مختلف در سراسر جهان اسلام را فراهم خواهد کرد.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 8 تير 1395   /   کد مطلب: 247   /   بازدید: 3046