اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

استاد فرهنگ شریف به رحمت حق پیوست

استاد فرهنگ شریف به رحمت حق پیوست
 واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل ازایرنا، استاد فرهنگ شریف، نوازنده ی چیره دست و صاحب سبک تار، صبح امروز پس از تحمل دوره طولانی بیماری، دار فانی را وداع گفت.
این هنرمند نامدار موسیقی ایران چندی پیش به علت عفونت ریه مدتی را در بیمارستان بستری بود، که پس از اندکی بهبودی، چند هفته پیش با تشخیص پزشکان مرخص شده بود.
استاد شریف در سال 1310 در آمل به دنیا آمد. این استاد نامدار موسیقی ایران تار نزد استادان عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی داوود فرا گرفت و در ادامه خود به یکی از استادان صاحب سبک تار ایران بدل شد.
استاد فرهنگ شریف از نوازندگان نامدار برنامه های «گلها» ی رادیو بود و در این برنامه ها و دیگر اجراها، آثار خاطره انگیزی را در همکاری با هنرمندان بسیاری از جمله استادان پرویز یاحقی، اسدالله ملک، حسن کسایی، همایون خرّم، فضل الله توکل، جهانگیر ملک، منصور نریمان پدید آورد و به یادگار نهاد.
این شیرین نواز موسیقی ایرانی با خوانندگان بسیاری نیز همکاری کرده است که از جمله ی آنان می توان از استادان تاج اصفهانی، اکبر گلپایگانی، حسین خواجه امیری، غلامحسین بنان، حسین قوامی، محمود محمودی خوانساری و محمدرضا شجریان نام برد.
هنوز زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع پیکر استاد فرهنگ شریف مشخص نشده است، اما به محض مشخص شدن جزئیات این مراسم، خبر آن اعلام می شود.
* پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل ازدرگذشت این استاد بزرگ موسیقی ایران را تسلیت می گوید.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 17 شهريور 1395   /   کد مطلب: 257   /   بازدید: 3160