اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

سیدضیا هاشمی:توجه به ظواهر قرآن نباید ما را از محتوای آن غافل سازد

سیدضیا هاشمی:توجه به ظواهر قرآن نباید ما را از محتوای آن غافل سازد
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل ازایسنا، دکتر سید ضیاء هاشمی در افتتاحیه جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه سیستان وبلوچستان افزود: در این جشنواره سعی و تلاش ما برآن است که از ظواهر قرآن عبور کرده و بیشتر به سمت تدبر در قرآن حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی آنچه میزان و معیار اعتبارسنجی می‌باشد بخش داوری است که از حساسیت بالایی برخوردار است که بحمدالله در این جشنواره نیز داوران برجسته قرآنی کشور حضور دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بیان کرد: توجه به زیبایی‌های ظاهری قرآن نیز ارزشمند است اما قرآن کتاب سعادت است و بدون تدبر در آن سعادت حاصل نخواهد شد.نباید توجه به ظواهر ما را از محتوا و باطن قرآن کریم غافل سازد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای فعال و پویا است که در زمینه فعالیتهای فرهنگی و قرآنی بسیار پرتلاش ظاهر شده و در این جشنواره نیز حضور ثمربخش آنان جای تقدیر و تشکر دارد.

دکتر هاشمی اظهار داشت: ما به برکت قرآن به همه رسول و کتب الهی ایمان داریم و به همه مسلمانان واقعی حسّ اخوت داریم. ما نمی توانیم پیرو قرآن و اهل بیت باشیم و دچار افراط و تفریط بشویم چرا که این افراط و تفریط ما را از دین خارج می کند.

وی افزود: علم نباید در خدمت علم باشد بلکه علم باید نافع باشد. هنر و فرهنگ هم همین طور است. کار فرهنگی برای رسیدن به یک زندگی بهتر و دستیابی به سعادت دنیا و آخرت است.

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 17 شهريور 1395   /   کد مطلب: 259   /   بازدید: 3109