اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

اپلیکیشن نمایشگاه‌های کتاب استانی راه‌اندازی شد

اپلیکیشن نمایشگاه‌های کتاب استانی راه‌اندازی شد
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل ازایلنا، در این مراسم قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال بختیاری، علی اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از مسئولین استانی حضور داشتند.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در مراسم افتتاحیه گفت: بسیار خرسندم که بار دیگر دراین استان ارزشمند نمایشگاهی شکل گرفت. همزمانی این نمایشگاه با بزرگداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید را به فال نیک می‌گیریم و یاد شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.
شهرام نیا درادامه بیان کرد: یکی از مشکلات نمایشگاه‌های کتاب استانی این بود که برخی از ناشران بنا به محدودیت‌هایی، امکان حضور در نمایشگاه‌های کتاب استانی را نداشتند. برای حل این مشکل با بررسی‌های به عمل آمده بخش فروش متمرکز در نمایشگاه‌های کتاب استانی راه‌اندازی شد. اکنون در تمام نمایشگاه‌های کتاب استانی که در سال گذشته برگزار شد و اکنون نیز شاهد برگزاری آن هستیم بخش فروش متمرکز آثار ناشرانی که در نمایشگاه‌های کتاب امکان حضور ندارند را عرضه  می‌کند و بسیار مورد اقبال و توجه بازدیدکنندگان قرارگرفته است. 
وی افزود: امسال به واسطه گلایه برخی کتابفروشان مبنی بر اینکه در مدت برگزاری نمایشگاه مراجعات مردم و فروش آن‌ها کم می‌شود با هماهنگی‌های به عمل آمده بن‌های الکترونیکی خرید کتاب که در نمایشگاه‌ها صادر می‌‌شود امکان استفاده آن‌ها در کتابفروشی‌ها نیز فراهم شده است. البته باتوجه به اینکه بسیاری از کتاب‌هایی که در نمایشگاه‌های استانی عرضه می‌شود از تازه‌های نشر است و برای اولین بار دیده می‌شود؛  به رونق فروش کتابفروشی‌ها منجر می‌شود.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه اپلیکیشن نمایشگاه کتاب استانی برای رضایت خاطر بازدیدکنندگان راه‌اندازی شده که به واسطه آن امکان جستجوی همه ناشران، کتاب‌های عرضه شده براساس ترتیب غرفه‌ها و برنامه‌های جنبی که در نمایشگاه برگزار می‌شود؛ فراهم است. این اپلیکیشن به راحتی از طریق کافه بازار قابل دسترسی و استفاده است. علاوه بر این اطلاعات مربوط به برگزاری هر نمایشگاه به تفکیک در سایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به آدرس   icfi.irموجود است.
شهرام نیا در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم نمایشگاه‌های کتاب استانی  که در حد یک جشنواره کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود؛ مورد توجه و اقبال گسترده مردم به خصوص اهالی فرهنگ‌دوست استان چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.
یازدهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری از تاریخ 4 تا  9 مهرماه درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرکرد برگزار می‌شود.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 4 مهر 1395   /   کد مطلب: 263   /   بازدید: 2966