اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد: هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم قرآنی است

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد: هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم قرآنی است

واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل ازایسنا، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی دوشنبه‌شب (۲۹ آذرماه)، در اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری هفته قرآن و عترت گفت: ما باید نسبت به قرآن اهتمام بیشتری داشته باشیم و هدف شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز از بین بردن مهجوریت قرآن است.

وی اظهار کرد: قرآن تنها معجزه‌ای در میان انبیاء الهی است که برای درک مفهوم آن باید از قدرت اندیشه و تعقل استفاده کرد و از این جهت کلام خداوند متعال در قالب کتاب به انسان عرضه شد تا خردمندان در آیات آن تدبر کنند.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد بیان کرد: ممکن است برخی این اندیشه را داشته باشند که تنها با تلاوت و احترام به کتاب آسمانی، مهجوریت قرآن از بین می‌رود، در حالیکه از بین رفتن مهجوریت قرآن با تأمل در آن حاصل می‌شود.

حشمتی ادامه داد: یکی از راه‌های ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه استفاده از هنر و قالب شعر ونمایش و... است که به دلایل عدیده بسیار افراد را جذب خود می‌کند و از این جهت دست نیاز به سمت هنرمندان در این جهت دراز می‌کنیم.

وی با اشاره وجود دانشکده هنر در خراسان‌جنوبی افزود: در خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که بسیاری از آن قابلیت عرضه شدن در سطح ملی دارد، که با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توان تولیدات قرآنی بسیار خوب و ارزنده‌ای در حوزه قرآن و عترت داشت.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد گفت: برنامه ما در معاونت قرآن و عترت  این است که به سوی فهم قرآن حرکت کنیم که علماء و مفسیرین و همچنین هنرمندان می‌توانند در این جهت بسیار کمک کننده باشد.

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 30 آذر 1395   /   کد مطلب: 287   /   بازدید: 3168