اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی: در مباحث کارآفرینی بیشتر درگیر واژه سازی وشعارزدگی هستیم!

پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی: در مباحث کارآفرینی بیشتر درگیر واژه سازی وشعارزدگی هستیم
دکتر محمدعلی مقیسه:بیان بسیار زیاد مشکلات در زمینه ی کسب و کار امروزه باعث شده تا بیشتر مدیران اجرایی و کارآفرینان کشور انگیزه ی لازم برای ادامه ی کار را نداشته باشند./مهندس زهرا تقوی: در مباحث اجرایی کسب و کار، شناخت محیط کسب و کار و پیرامون آن می تواند نقش مهمی را در انتخاب و حرکت صحیح کسب و کار داشته باشد./دکتر غلامرضا عباسی: مدیران اجرایی در سمت خود قرار نداشته و بدون تخصص مشغول به فعالیت هستند؛ به طوری که مدیریت صنایع مادر بیشتر در دست اهالی سیاست کشور بوده است.
به گزارش دانانیوز، برنامه “چشم انداز” با موضوع بررسی مدیریت اجرایی و کسب و کار و تاثیر آن در چشم انداز ۱۴۰۴ با حضور دکتر گلمرادی (عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی)، مهندس زهرا تقوی (استاد دانشگاه و کارآفرین برتر)، دکتر محمدعلی مقیسه (استاد دانشگاه، پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی) و دکتر غلامرضا عباسی (رییس هیئت مدیره کانون عالی انجمن صنف کارگران ایران) از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.
در این برنامه دکتر غلامرضا عباسی با اشاره اهمیت مدیریت اجرایی در کشور و تاثیر آن در چشم انداز ۱۴۰۴، گفت: در کشور ما در بحث صنایع و بنگاه های اقتصادی و مراکز دولتی، دولت بزرگترین کارفرما به شمار می آید.
وی همچنین در ادامه افزود: دولت بزرگترین کارفرمای شرکت های مادر در کشور است.
رییس هیئت مدیره کانون عالی انجمن صنف کارگران ایران با اشاره به مدیران اجرایی کشور، اظهار داشت: برای موفقیت اقتصاد کشور و دستیابی به چشم انداز ۱۴۰۴ مدیران اجرایی کشور باید دارای تخصص کافی در زمینه ی کاری خود باشند.
وی همچنین در ادامه اضافه کرد: امروزه در برخی از صنایع مشاهده می شود که مدیران اجرایی در سمت خود قرار نداشته و بدون تخصص مشغول به فعالیت هستند؛ به طوری که مدیریت صنایع مادر بیشتر در دست اهالی سیاست کشور بوده است.
در ادامه ی برنامه چشم انداز از شبکه رادیویی گفت و گو مهندس زهرا تقوی با اشاره به مدیریت اجرایی و رونق اقتصادی، گفت: در مباحث اجرایی کسب و کار، شناخت محیط کسب و کار و پیرامون آن می تواند نقش مهمی را در انتخاب و حرکت صحیح کسب و کار داشته باشد.
وی همچنین در ادامه افزود: امروزه بسیاری از افراد به دلیل نداشتن دانش کارآفرینی و مهارت های لازم مدیریتی در کسب و کار با مشکلات زیادی رو به رو می شوند.
این کارآفرین برتر با بیان این که امروزه بسیاری از افراد در کسب و کار خویش صبور و شکیبا نیستند، اظهار داشت: افراد در اکثر اوقات در کسب و کار توقع دارند در ابتدای امر درآمد و سودآوری بیشتری داشته و نتیجه ی درآمد را صرف هزینه های شخصی خود کنند.
وی با اشاره به شرکت های کسب و کار کوچک، عنوان کرد: انتخاب شریک و نحوه ی آغاز کار و میزان سرمایه برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و خانگی در موفقیت کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در بخش دیگر برنامه چشم انداز دکتر محمدعلی مقیسه با اشاره به مراحل اولیه کارآفرینی، گفت: بدون شک برای کارآفرینی نیاز نیست که فرد از پله های ابتدایی کار خود را شروع کند، بلکه آَشنایی و دانش و علاقه به کار به مراتب مهم تر از تمام مراحل کارآفرینی است.
وی همچنین در ادامه افزود: بیان بسیار زیاد مشکلات در زمینه ی کسب و کار امروزه باعث شده تا بیشتر مدیران اجرایی و کارآفرینان کشور انگیزه ی لازم برای ادامه ی کار را نداشته باشند.
این پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی با بیان این که امروزه در مباحث کارآفرینی فقط واژه سازی شده است، عنوان کرد: واژه های کارآفرینی امروزه بدون تئوری سازی های لازم وارد جامعه شده است، به طوری که این واژگان جامعه را با حیرانی روبه رو کرده است.
در بخش دیگر برنامه دکتر علی گل مرادی از طریق تماس تلفنی با اشاره به ضرورت بهره گیری از مدیریت اجرایی در کشور، گفت: امروزه ضرورت بهره گیری از مدیریت اجرایی برای استفاده بهتر از منابع کشور بیش از هر موضوع دیگر احساس می شود.
وی همچنین در ادامه افزود: ماهیت مدیریت اجرایی همان خلعی است که در حال حاضر موجب نگرانی مسئولین کشور شده است، به طوری که نگاه عملگرایانه به مدیریت کشور از اهمیت ویژه ای برخودار کرده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مدیریت اجرایی باید عمل گرا باشد، عنوان کرد: نیاز واقعی کشور در مباحث مربوط به مدیرت به صراحت مدیریتی عمل گرا است.
فایل صوتی برنامه “چشم انداز” از وبگاه رسمی شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین متذکر می شود که این برنامه هر جمعه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود.

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 6 بهمن 1395   /   کد مطلب: 296   /   بازدید: 3539