اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

آیین نامه نظام نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه‌ها تصویب شد

آیین نامه نظام نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه‌ها تصویب شد
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنربه نقل وزارت علوم، با حضور وزیر علوم، آیین نامه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری به تصویب رسید.

براساس مفاد این آیین نامه که در دومین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی،پژوهشی و فناوری به تصویب رسید، این شورا در بالاترین سطح با اهداف تحلیل نظاممند و راهبردی دانشگاه ها، ارتقای کیفیت در زمینه مؤلفههای دروندادی، فرایندی و بروندادی مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و نهادینه کردن و اشاعۀ فرهنگ نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت تشکیل می شود.

مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مؤسسات زیر نظر مستقیم رئیس مؤسسه، وظیفه نظارت و ارزیابی مستمر مؤسسه، تحلیل و ارزیابی طرحها و سیاستهای راهبردی، توسعه رشته ها، ارزیابی جذب هیئت علمی و نیروی انسانی، پذیرش و تعیین ظرفیت دانشجو، ایجاد و گسترش گروههای آموزشی و ارتقای سطح واحدهای مؤسسه را بر عهده دارد.

تا قبل از تصمیم گیری در شورای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و سایر مراجع ذی صلاحیت، گزارش ارزیابی برنامه ها و اقدامات و میزان هماهنگی آنها با برنامه راهبردی و برنامه های بهبود کیفیت مؤسسه را در قالب یک پیوست نظارتی به عنوان شورای تخصصی اعلام کند.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 12 ارديبهشت 1396   /   کد مطلب: 317   /   بازدید: 3247