اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

مراقب باشید! عکاسان غیرمجاز در کمین شما هستند!

مراقب باشید عکاسان غیرمجاز در کمین شما هستند

واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر، منوچهر باستانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه در موارد متعدد شاهد گلایه‌های مردم و شکایت‌های آنها به اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران هستیم، اما برای پیگیری و اعمال قانون بدلیل اینکه اغلب شکایتهای مردمی از واحدهای فاقد پروانه کسب است، بعلت فقدان مجوز و شناسنامه کاری و محل تائید شده ازسوی مراجع ذی صلاح و جابجایی اینگونه افراد، پیگیری و استیفای حقوق مصرف کنندگان امری دشوار شده است.

وی در عین حال عنوان کرد: متاسفانه اکنون بسیاری افراد در این حوزه به شکل زیرزمینی فعالیت می‌کنند. حال آنکه این بخش از حساسیت‌های خاص خود برخوردار است در این میان افرادی که دارای جواز کار از سوی اتحادیه باشند به خوبی می‌دانند که باید تمام قوانین را رعایت کنند. برهمین اساس به عنوان مثال برای عکاسی و فیلمبرداری از مجالس حتما از همکاران خانم ما برای بخش بانوان و از عکاسان مرد برای بخش آقایان استفاده می‌کنند.

باستانی ادامه داد: طی این سالها ما به سهم خود تلاش‌های متعددی برای مقابله با مشکل عکاسان و فیلمبرداران بدون مجوز کرده‌ایم، اداره اماکن نیز در این زمینه پیگیری های متعدد داشته اما کماکان تعدادی افراد سودجو به صورت غیرمجاز و دور از چشم قانون به صورت زیرزمینی فعالیت دارند و با درج تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و صفحه های اینستاگرام و انتشار نمونه های عکس فریبنده و با کیفیت بالا نسبت به جذب مشتری اقدام می کنند.

رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران  افزود:در موارد متعدد شاهدیم پس از ارائه خدمات از سوی این افراد مشخص می شود کیفیت کار آنها هیچ تناسبی با آنچه به عنوان تبلیغ ارائه می کنند ندارد بر همین اساس تاکید می شود شهروندان قبل از عقد هرگونه قرارداد خدمات عکاسی و فیلمبرداری از صحت داشتن پروانه کسب معتبر و مطابق با نوع فعالیت و محل کسب دقت نظر لازم را به عمل آورند تا دچار مشکلات یاد شده نشوند.

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 24 تير 1396   /   کد مطلب: 323   /   بازدید: 2847