اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

تکلیف نمایشگاه مطبوعات هنوز مشخص نیست! /احتمال منتفی شدن به دلیل مشکلات مالی دولت و مطبوعات!

تکلیف نمایشگاه مطبوعات هنوز مشخص نیست احتمال منتفی شدن به دلیل مشکلات مالی دولت و مطبوعات
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل از دانانیوز، محمدرضا دربندی ـ مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ به ایسنا توضیح داد که علیرغم اینکه در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌ها، اعلام شده است که امسال نمایشگاه مطبوعات نداریم،‌ معاونت مطبوعاتی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است و در روزهای آینده نتیجه‌ رسمی اعلام خواهد شد.
او ادامه داد: روز پنج‌شنبه (۲۵ مرداد ماه) در جمع محدودی از خانه‌های مطبوعات اعلام کردم که فعلا روی گزینه برگزاری نشدن نمایشگاه مطبوعات امسال به صورت جدی در حال فکر هستیم، اما فردی این موضوع را به صورت قطعی اعلام کرد.
دربندی گفت: ما معتقدیم از آنجا که هزینه برگزاری نمایشگاه مطبوعات برای دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل توجه است و از طرفی هم با توجه به مشکلات کاغذ و مشکلات اقتصادی،‌ مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز آمادگی تجهیز برای حضور در نمایشگاه را ندارند، می‌توانیم امسال نمایشگاه را برگزار نکنیم و به جای آن در چند استان جشنواره استانی برگزار کنیم؛ تا نشریات استانی بتوانند نشریات خود را در همان استان معرفی کنند و در صورت تعامل اگر رسانه‌ای سراسری نیز تمایل به حضور در این نمایشگاه‌ها را داشت می‌توانند ثبت‌نام کنند.
مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات برنامه‌ای یک ساله است یا به صورت بلندمدت از سوی معاونت مطبوعاتی مورد توجه قرار گرفته است، توضیح داد: اگر قرار باشد نمایشگاه برگزار نشود صرفا در شرایط خاص امسال است و نه سال‌های آینده؛ ان‌شاءالله اوضاع که بهتر شد نمایشگاه مطبوعات نیز همانند سابق برگزار خواهد شد.
دربندی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات، به دلیل احتمال شرکت نکردن برخی روزنامه‌ها در نمایشگاه امسال است؟ گفت: ممکن است دلایل زیاد دیگری درباره برگزار نشدن نمایشگاه امسال مطرح شود، اما ما در معاونت مطبوعاتی فقط به آن دو علتی که پیشتر ذکر کردم توجه کردیم.
به گزارش ایسنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات پاییز سال گذشته از تاریخ ۵ تا ۱۲ آبان‌ ماه با حضور بالغ بر ۶۰۰ رسانه در مصلای امام (ره) برگزار شد و برخی از روزنامه‌ها نیز به دلایل مختلفی همچون مشکلات اقتصادی و کاربردی نبود نمایشگاه مطبوعات در نمایشگاه بیست و سوم ثبت نام نکردند.
بر همین اساس و با توجه به مشکلات کاغذ که بیش از شش ماه است گریبان‌گیر مطبوعات و به ویژه روزنامه‌های بخش خصوصی شده و تعطیلی برخی نشریات و کم‌ شدن تعداد صفحات برخی دیگر را موجب شده است، طبیعتا حضور در نمایشگاه مطبوعات بیست و چهارم امری مقرون به صرفه محسوب نمی‌شود.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 29 مرداد 1397   /   کد مطلب: 350   /   بازدید: 4091