اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

دکتر بهروز نقویان: هوش مصنوعی شاکلید فناوری است/ هوش مصنوعی از خطای انسانی بشدت جلوگیری می کند!

دکتر بهروز نقویان: هوش مصنوعی شاکلید فناوری است هوش مصنوعی از خطای انسانی بشدت جلوگیری می کند

به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل از دانا نیوز،دکتر بهروز نقویان مدیر پژوهشکده فناوریهای پیشرفته و هوش مصنوعی، در یادداشتی که در سایت این پژوهشکده منتشر شده آورده است: راه حل این مسئله از طریق هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی می تواند نرم افزار را برای ما آزمایش کند و جایگزین عنصر انسانی شود. هوش مصنوعی می تواند کاری را انجام دهد که انسانها سالها انجام داده اند – اما بهتر – و همچنین در طول راه یاد می گیرند ، مواردی را حل می کنند که خطای برنامه نویسی نرم افزار برای ما ایجاد می کندو خطر حملات سایبری را کاهشمی دهند و همچنین از نرم افزار ایمن تر استفاده می کنیم.
پیچیدگی رو به رشد نرم افزار به این معنی است که توسعه دهندگان بشر به طور فزاینده ای قادر به مدیریت برنامه های عظیم متصل به هم نیستند. در حال حاضر نیاز به تمرکز بر روی توسعه هوش مصنوعی است که نه با انسان بلکه به طور مستقیم با برنامه های رایانه ای صحبت می شود ، نرم افزاری را ایجاد می کند که کدها ، ویرایش ها و تست های خود را انجام دهد. این کار باعث می شود نرم افزار بهتری که ایمن تر و نفوذ ناپذیر برای حمله باشد ، داشته باشیم.
هوش مصنوعی کلمه کلیدی فناوری است. نرم افزارها به اندازه کافی هوشمند نیستند.
مدیریت پژوهشکده فناوریهای پیشرفته و هوش مصنوعی در این نوشته آورده است: برنامه نویس ها تقریباً 20٪ از وقت خود را برای انجام اطمینان از صحت کار در نرم افزار خود صرف می کنند ، اما این بدان معنی نیست که این فناوری از خطای انسانی عاری نیست و مشکلات اصلی برنامه نویسی اغلب بیشتر از این اتفاق می افتد. این موضوع چیزی نیست که فقط بر صنعت فناوری تأثیر بگذارد ، اما گاهی اوقات مشکلات بیشتر گسترش می یابد.
زندگی روزمره مردم با تکنولوژی پیچیده تر می شود ، زیرا آنها بیشتر و بیشتر به تلفن ها ، رایانه ها و لپ تاپ اعتماد می کنند. اینترنت اشیا در حال از بین رفتن شکل گرفتن است و مردم باید بدانند که با استفاده از آن ایمن هستند.
دکتر نقویان نوشته: در حالی که هوش مصنوعی در واقع می تواند نیازهای امنیتی جامعه را در عصر تکنولوژی برای خلاقیت بیشتر فراهم کند. با خودکار کردن وظایف ، هوش مصنوعی بازار را به همه مشاغل نوآورانه باز کرده است – و با از بین بردن خطای انسانی ، اکنون جامعه می تواند به عصر کمال تکنولوژیکی نزدیک شود.
در انگلیس هر ماه دهها حمله سایبری جدی موردهدف قرار گیرد. هر دقیقه نرم افزار پیچیده تر و آسیب پذیر تر می شود و ما نمی توانیم به انسانها اعتماد کنیم تا میلیون ها خط کد را تجزیه و تحلیل کنیم. هرچه پیچیدگی بیشتری را معرفی کنیم ، آزمایش برای انسان سخت تر می شود.با پیچیده تر شدن فناوری ، اکنون ایمن نگه داشتن نرم افزار برای انسان غیرممکن است.
راه حل این مسئله از طریق هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی می تواند نرم افزار را برای ما آزمایش کند و جایگزین عنصر انسانی شود. هوش مصنوعی می تواند کاری را انجام دهد که انسانها سالها انجام داده اند – اما بهتر – و همچنین در طول راه یاد می گیرند ، مواردی را حل می کنند خطای برنامه نویسی نرم افزار ما ایجاد می کندو باید خطر حملات سایبری را کاهش داده و همچنین از نرم افزار ایمن تر استفاده کند.
مثلا سیستم یادگیری ماشین هوش مصنوعی خطاهای دارویی را به طور دقیق تشخیص می دهد
سیستم هشداردهنده هوش مصنوعی توسط یادگیری ماشینی می تواند خطاهای دارویی را که سیستم های سنتی پشتیبانی از تصمیم گیری بالینی بوجود می آورند ، شناسایی کند.از 10،668 هشدار ایجاد شده توسط سیستم یادگیری ماشین ، 68.2 درصد از سیستم سنتی در مصرف دارو شناسایی نمی شود.

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 5 شهريور 1399   /   کد مطلب: 362   /   بازدید: 4078