اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

تشکیل پاویون صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تشکیل پاویون صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات

به گزارش واحد ارتباطات واطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر از مهر، این آیین نامه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف حضور برنامه‌ریزی شده صنعت فاوا در نمایشگاههای بین المللی تدوین و در کمیسیون تخصصی کارگروه‌ها فاوا مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش جهشی صادرات صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی دیگر از اهداف این آیین نامه محسوب می‌شود که در صورت اجرای کامل آن، ارتقاء جایگاه ایران به عنوان نخستین صادر کننده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه، محقق خواهد شد.

تجمیع و متمرکز کردن سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، ضوابط، بودجه ها، تسهیلات و کمک‌های موجود و همچنین ارتقاء توان و دانش شرکتها برای حضور مناسب در نمایشگاه‌ها با هدف توسعه صادرات در زمینه فاوا از جمله استراتژی‌های مد نظر در تهیه این آیین نامه محسوب می شود.

در صورت تصویب نهایی این آیین نامه، دبیرخانه پاویون صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان فناوری اطلاعات ایران تشکیل و برای تدوین سیاست‌های کلان درباره حضور ایران در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین المللی حوزه فاوا، کمیته هماهنگی متشکل از نمایندگان دستگاههای دولتی و بخش خصوصی فعال در این زمینه تشکیل خواهد شد.

بررسی عملکرد کمیته های تخصصی کارگروه فاوا، یکی دیگر از دستور جلسات کمیسیون تخصصی بود که نتایج بررسی های به عمل آمده براساس شاخص های کمی و کیفی تعریف شده ارائه و مورد بحث قرار گرفت.

از مجموع کمیته های فعال در این کارگروه، به ترتیب کمیته‌های تجارت و اقتصاد الکترونیکی، فنی، سلامت و رفاه الکترونیکی، فرهنگ اسلامی ایرانی در فضای دیجیتال و دولت الکترونیکی رتبه‌های برتر را در زمینه بهترین عملکرد به خود اختصاص دادند.

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 23 خرداد 1391   /   کد مطلب: 44   /   بازدید: 6062