اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

تدوين آيين‌نامه اجرايي حمايت از تجاري سازي و توسعه صادرات كالاها و خدمات دانش بنيان

تدوين آيين‌نامه اجرايي حمايت از تجاري سازي و توسعه صادرات كالاها و خدمات دانش بنيان

معاون امور بين‌الملل و انتقال فناوري‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از تدوين آيين‌نامه اجرايي حمايت از تجاري‌سازي و توسعه صادرات كالاها و خدمات دانش بنيان در كميته تخصصي توليد و صادرات كالاها و خدمات دانش بنيان خبر داد.

به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، دكتر حسين سالارآملي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين كه كميته تخصصي توليد و صادرات كالاها و خدمات دانش بنيان ذيل كارگروه ملي توليد و صادرات دولت به رياست معاون علمي و فناوري رييس جمهور تشكيل مي‌شود، در خصوص جزييات آيين‌نامه اجرايي حمايت از تجاري سازي و صادرات كالاها و خدمات دانش بنيان گفت: در اين آيين‌نامه به تعريف كالاها و خدمات دانش بنيان و اين كه دستگاه‌هاي مختلف به چه صورت مي‌توانند به تحقق اين امر در كشور كمك كنند پرداخته شده است  . 

وي تصريح كرد: در اين آيين‌نامه چارچوب همكاري براي وزارت امور خارجه، بانك مركزي، معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي و وزارت صنعت، معدن و تجارت تعين شده است  .

دكتر سالارآملي خاطرنشان كرد: بر اساس آيين‌نامه مسئوليت كميته تخصصي صادرات كالاها و خدمات دانش بنيان بر عهده معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري است كه امور تخصصي را برنامه‌ريزي و به كار گروه ملي صادرات دولت ارائه مي‌دهد تا حمايت‌هاي مورد نظر به تصويب برسد .

معاون امور بين‌الملل و انتقال فناوري‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با بيان اين كه كارگروه ملي حمايت از صادرات، وظيفه هيات دولت را در اين خصوص انجام مي‌دهد، گفت: اين كارگروه بخش صادرات كالاها و خدمات دانش بنيان را به معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري واگذار كرده كه اين كميته تخصصي جهت اجرايي كردن فعاليت‌ها بايد آيين‌نامه مورد نياز را تهيه و به تاييد كار گروه برساند.

به گفته دكتر سالار آملي، تدوين و تصويب آيين‌نامه اجرايي حمايت از تجاري سازي و صادرات كالاها و خدمات دانش بنيان ظرف چند هفته آينده نهايي خواهد شد.

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 8 تير 1391   /   کد مطلب: 52   /   بازدید: 4236