اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

اهانت به مقدسات،از سنتهای تاریخی تقابل همیشگی حق و باطل است

اهانت به مقدساتاز سنتهای تاریخی تقابل همیشگی حق و باطل است
اَعوذُ بِالله مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم؛

 بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیم
قَدْ نَعْلَمُ إِنَّهُ لَيَحْزُنُكَ الَّذِي يَقُولُونَ فَإِنَّهُمْ لاَ يُكَذِّبُونَكَ وَلَكِنَّ الظَّالِمِينَ بِآيَاتِ اللّهِ يَجْحَدُونَ
به يقين مى‏دانيم كه آنچه مى‏گويند تو را سخت غمگين مى‏كند، ولي (غم مخور و بدان) آنها تو را تكذيب نمي‏كنند بلكه ستم پیشگان (می کوشند تا به این وسیله) آیات خداوند را انکار نمایند (آیه ۳۳ سوره مبارکه انعام)
در کمال تاسف و اندوه بار دیگر عمال شیطان در اقدامی شرم آور ضمن اهانت آشکار به ساحت مقدس پیامبر اسلام (صل ا... علیه و آله و سلم) احساسات پاک بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان جهان را جریحه دار کرده اند. همان پیامبری که خداوند سبحان او را «اسوه حسنه» و «رحمتی برای جهانیان» معرفی فرموده است.
شایان ذکر است؛ همواره اذیت و آزار از جمله اهانت به مقدسات، یکی از سنتهای تاریخی در میدان تقابل همیشگی حق و باطل و به تعبیر قرآنی نبرد «حزب الله» و «حزب الشیطان» بوده است. بطوریکه آیات بسیاری از کلام الله مجید نیز بر این موضوع تصریح دارند. از طرفی تجربه تاریخی اثبات میکند که توسل به چنین اقدامات سخیفی بیش از هر زمان در مواقعی اوج گرفته که جبهه مستکبران در تقابل با جبهه حق دچار شکست و ضعف شده اند و با استفاده از چنین تاکتیکهای موهنی در جهت تحریک احساسات مومنان کوشیده اند تا شاید از این رهگذر بهانه ای برای مظلوم نمایی و جوسازیهای کاذب بدست آورند. از همین روست که در دهه های اخیر و به تناسب رشد چشمگیر دین مبین اسلام در اقصی نقاط جهان و به محاق کشیده شدن منافع مستکبران، شدت و شماره این قبیل لجن پراکنی ها نیز افزایش یافته است.
ما اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا بر این باوریم که سیاستها و اقدامات چند دولت سلطه جوی غربی در سالهای اخیر نقشی بسترساز و حمایتگر در وقوع و تکرار این دست اقدامات ایفا نموده اند. حمایتهای قابل توجه امنیتی ـ مالی دولت انگلیس از سلمان رشدیِ مرتد، گواه روشنی مبنی بر این مدعا بحساب میاید. نکته مهم اینجاست که اگر اینگونه حمایتها و در این سطوح عالی از اهانت کننده گان به ارزشهای والای مسلمانان جهان صورت نمیگرفت، مطمئنا موارد دیگری همچون انتشار کاریکاتورهای موهن در دانمارک و هلند بوقوع نمی پیوست.
همچنین نقش حمایتی دولت آمریکا که با ادعای نخ نما شده «دفاع از آزادی بیان» اجرایی میشود، اگر بیشتر از دولت سلطنتی بریتانیا نباشد، مطمئنا کمتر هم نیست. چنانچه اقدام چندباره یک کشیش افراطی آمریکایی مبنی بر سوزاندن قرآن کریم، آنهم در انظار عمومی و مراسمات رسمی از قبل اعلام شده، نه تنها با هیچگونه محدودیتی از جانب دولت ایالات متحده مواجه نشده بلکه تکرار چندین باره آن گویای حمایتهای پیدا و پنهان نظام سلطه از این اقدامات شرم آور است. بحق که «شیطان بزرگ» برازنده ترین عنوان برای دولتمردان آمریکاست.
این اتحادیه ضمن محکومیت شدید این اقدامات ننگین، خواستار آن است که عاملان این فجایا در دادگاهی صالح و با رعایت همه مراحل قانونی لازم محاکمه شوند. هرچند که دادگاه عدل الهی در انتظار آنهاست و لعنت خدا و اولیاءش تا ابد گریبان گیر آنها خواهد بود.
این اتحادیه همچنین با ارج نهادن و تکریم خشم مقدس مسلمانان سراسر جهان علاوه بر دعوت آحاد مسلمینن به اتخاذ موضع محکم و اصولی، همه را به رعایت تقوا و صبر دعوت مینماید. چرا که در صورت بروز مواردی خارج از موازین قانونی، جبهه استکبار فرصتی دیگر برای مظلوم نمایی  و براه انداختن جنگ روانی بدست آورده و از این ترفند برای کمرنگ کردن اصل فاجعه سوء استفاده خواهد کرد. هرگز نباید آیات شریف کلام خدا را فراموش کرد همانجا که حبیب خود حضرت خاتم الانبیاء (صل الله علیه و آله و سلم) را در موارد مشابه چنین خطاب میفرمود: وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُكَ إِلاَّ بِاللّهِ وَلاَ تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَلاَ تَكُ فِي ضَيْقٍ مِّمَّا يَمْكُرُونَ (۱۲۷) إِنَّ اللّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَواْ وَّالَّذِينَ هُم مُّحْسِنُونَ (۱۲۸) - شكيبايى پيشه كن و شكيبايى تو جز به توفيق الهى نيست و بخاطر (كارهاي) آنها اندوهگين مباش و دلسرد مشو، و از توطئه‏هاي آنها در تنگنا قرار مگير. بى‏گمان خداوند با پرهيزگاران و نيكوكاران است‏ (سوره مبارکه نحل).
در پایان ضمن دعا برای تعجیل در فرج منجی موعود عالم بشریت حضرت بقيّة الله الاعظم (ارواحناه له الفدا) از خداوند منان مسئلت داریم مسببان اینگونه اقدامات شیطانی را هم در دنیا و هم در آخرت خوار و ذلیل فرماید.

والسلام علینا و علی عباد الصالحین
۲۴ شهریور۱۳۹۱
اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 31 شهريور 1391   /   کد مطلب: 72   /   بازدید: 4144