اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

تفسیرعرفانی وجالب يادگار امام از کار و شغل

تفسیرعرفانی وجالب يادگار امام از کار و شغل

واحدارتباطات و اطلاع رساني پژوهشگاه فرهنگ و هنر  به نقل از دانانيوز، وی افزود: شغل ها هم هر کدام به نوعی مظهر اسماء الهی هستند؛ مثلا آن کس که رزق مردم را در دست دارد مظهر "یا رازق" است و آن کس که امنیت مردم در دست اوست، اگر کار خود را به درستی انجام دهد مظهر اسم آمن خواهد بود. شغل آتش نشانی هم می تواند مظهر چندین اسم الهی از جمله "سلام" باشد که آرامش بخش و سلامت بخش است.

یادگار امام تصریح کرد: اگر انسان توجه به این نکته کند که کار و شغل او مظهر خداوند است و به این توجه داشته باشد که افعال او به اراده خداست که تنها به دست او انجام می‌گیرد کار خود را جدی تر انجام می دهد.

سید حسن خمینی ادامه داد: اگر لحظه ای انسان توجه داشته باشد می بیند که می تواند بسیاری از آتش ها را، چه آتش جان و چه آتش در مال، را بنشاند و لذا شما آتش نشانان قدر کاری را که می کنید بدانید، زیرا کمک کردن به مردم و اینکه آنها را به سلام و آرامش رساند، ارزش کمی ندارد. روایات زیادی نیز از معصومین(ع) وجود دارد که برای کارهایی که به داد مردم می رسد اجر زیادی وجود دارد.

وی یادآور با اشاره به اینکه تعداد زیادی از آتش نشانان حاضر در این دیدار را جوانان تشکیل می دهند، گفت: شما اگر قصد قربت کنید، هر لحظه کارتان مانند نماز و روزه است و یاد خدا در کار می تواند اجر اخروی زیادی داشته باشد. امام بزرگوار ما هم نمونه ای از این مساله بودند. خدا رحمت کند، یادگار امام را که می گفت امام حتی وقتی لیوان آبی به فرزندانش می داد، برای خدا این کار را انجام می داد.

یادگار امام خطاب به آتش نشانان، افزود: شما وقتی ماموریتی می روید که خطرناک هم هست، این را در نظر داشته باشد که به خاطر خدا کار را انجام دهید. اگر اینگونه باشد هزاران معضل از روح و جانتان رفع می شود و برای این دنیایتان، فرزندانتان و آخرتتان اثر بالایی دارد.

وی با قرائت این بیت از شعر حافظ که طبیب عشق مسیحا دم است و مشفق لیک/ چو درد در تو نبیند که را دوا بکند، افزود: انسان باید دردمند شود تا تا طبیب عشق او را درمان کند و درد عبارت است از "شناخت". یعنی وقتی انسان کار می کند برای خدا کار می کند به قصد قربت برود. کار شما آتش نشانان هم خیلی ارزشمند است، زیرا برای کمک به انسانها مستاصل است و قطعا دعایتان در لحظه کار برای خودتان، دنیایتان، آخرتتان و فرزندانتان مفید خواهد بود.

سید حسن خمینی در پایان ابراز امیدواری کرد که آتش نشانان همواره خدا را در نظر داشته باشند و خدمت به خلق را به قصد قربت انجام دهند.

در این دیدار که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر امام خمینی به امامت یادگار امام و با حضور مردم برگزار شد، سید رضا خوشزاد مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران ضمن تشکر از حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به خاطر این دیدار و ابراز خوشحالی از حضور اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، گزارشی از فعالیتهای این سازمان ارائه کرد و خبر داد که در مهرماه امسال، 6 ایستگاه جدید آتش نشانی به 95 ایستگاه موجود اضافه خواهد شد.

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 9 آبان 1391   /   کد مطلب: 83   /   بازدید: 3800