اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

جنگجویان سایبری آمریکا چگونه تربیت می شوند؟

جنگجویان سایبری آمریکا چگونه تربیت می شوند

واحد ارتباطات و اطلاع رساني پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل از مشرق ،آیا می دانید چقدر طول می‌کشد تا یکی از بهترین مجریان سایبری ارتش آمریکا تربیت یافته و آماده انجام عملیات‌های تهاجمی و مهم باشد؟ بر اساس اظهارات یکی از مقامات رده بالای اطلاعاتی ارتش، این فرآیند در حدود 5 سال به طول می‌انجامد.

ژنرال مری لگر (Mary Legere)، قائم مقام اطلاعات ستاد فرماندهی ارتش آمریکا طی سخنرانی 23 اکتبر خود در مجمع کنفرانس سالیانه ارتش آمریکا در واشنگتن و حین بحث در مورد "هنگ 780 اطلاعاتی نیروی زمینی ارتش" گفت: "اینها سربازانی نیستند که از دبیرستان داور در نیوهمشایر فارغ‌التحصیل شده باشند. این سربازان نیاز به زمان و آموزش بسیاری دارند که در بهترین دانشگاه‌های ما ارائه می‌شوند."

این هنگ یک واحد جنگ سایبری سفارشی است که در فورت‌مید (Fort Meade) مریلند و فورت گردون (Fort Gordon) جرجیا تشکیل یافته تا برخی از پیچیده‌ترین عملیات‌های سایبری را در اقصی نقاط جهان انجام دهند. هنگ 780 به عنوان کمکی از جانب ارتش به قرارگاه فرماندهی سایبری آمریکا، مسؤول شکار هکرهای دشمن، شناسایی نحوه عمل آنها و توسعه تسلیحات سایبری برای استفاده علیه مجموعه‌ای از اهداف آنلاین است.

این سربازها خارج از فایروال‌های پنتاگون فعالیت می‌کنند تا "تهدیدات پیش روی شبکه‌های ما و همچنین منشأ آنها را شناسایی نمایند و به مدافعین [شبکه ارتش] و شکارچیان [ارتش] در داخل شبکه که سعی در نابودی تهدید مذکور خواهند داشت، هشدار دهند."
اگرچه لگر گفت که این نیروها بیشتر به دنبال تهدیدات خواهند بود اما وی این سربازان را نیروهای تهاجمی نیز معرفی نمود.

اظهارات وی زمانی مطرح می‌شوند که وزارت دفاع آمریکا – و بخش خصوصی – از فلسفه "دفاع فعال" در حوزه سایبری استقبال نموده‌اند. اصل دفاع فعال بدین معنا است که بهترین دفاع شامل اقدامات تهاجمی نیز است، اقداماتی به مانند شکار هکرهای دشمن، کسب اطلاعات در مورد تکنیک‌ها، مکان و چگونگی خنثی‌ ساختن حملات آنها و نیز در صورت نیاز انجام حمله متقابل به آنها.

به گفته این ژنرال سه ستاره، اندازه واحد فرماندهی واقع در فورت مید در حال تبدیل شدن به دو گردان بوده و شامل نیروهای غیرنظامی و نظامی است که دارای مهارت‌های سطح بالا در حوزه ریاضی و منطق هستند. لگر در ادامه افزود، "اینها مهارت‌هایی پایه‌ای هستند که ما برای جنگجویان سایبری مستقر در عرصه تهاجمی بدان‌ها نیازمندیم."

سربازان پس از پذیرفته شدن در هنگ 780، باید به مدت 5 سال صبر نمایند تا در انجام مأموریت‌های سایبری با اولویت بالا به آنها اعتماد گردد.

به گفته لگر، "پس از اینکه سربازان وارد واحد مذکور شدند، وارد دوره‌های آموزشی افزایش مهارت می‌شوند که در برخی موارد از سه تا پنج سال به طول می‌انجامند. بنابراین سربازهایی که آموزش می‌بینند، در صورت بهینه‌سازی توانمندی‌هایشان، سخت‌ترین کار یعنی فهم چگونگی مشخص نمودن تهدید، آفرینش راه‌حل و چگونگی خلق احتمالی یک سلاح سایبری تهاجمی را انجام خواهند داد."

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 14 آبان 1391   /   کد مطلب: 93   /   بازدید: 4330