اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

گفتگوی زنده اینترنتی استاد سيد حميد حسيني درباره دین و خدا

گفتگوی زنده اینترنتی استاد سيد حميد حسيني درباره دین و خدا

هر چهارشنبه ساعت ۲۱ به وقت ایران به مدت ۴۵ دقیقه در محیط هنگ‌اوت گوگل:

واحد ارتباطات و اطلاع رساني پژوهشگاه فرهنگ و هنر: از مدت‌ها پیش با یکی از دوستان که خود را فردی آگنوستیک و مخالف اسلام می‌داند درباره دین و خدا گفتگو می‌کنیم. اخیرا به پیشنهاد ایشان قرار گذاشته‌ایم این گفتگوها را به صورت صوتی و تصویری انجام دهیم و امکان پخش مستقیم آن را در اینترنت فراهم کنیم و اجازه دهیم دیگر علاقمندان هم در آن شرکت کنند. برای این منظور از امکانات بسیار خوب گوگل پلاس و یوتویوب استفاده می‌کنیم. به نظرم رسید با توجه به جنبه‌های أموزشی این موضوع، روش کار را توضیح دهم و از خوانندگان عزیز دعوت کنم در این برنامه مشارکت داشته باشند.

به گزارش دانانيوز به نقل از سايت تعليم، محور این جلسات، گفتگویی اعتقادی و فلسفی است که با آقای فؤاد ....خواهیم داشت. وی اکنون در هلند اقامت دارد و در دوره دکتری رشته مکانیک تحصیل می‌کند. او از جمله افرادی است که پس دوره‌ای زندگی همراه با اعتقادات مذهبی، با مطالعات و بررسی‌های خود، به این نتیجه رسیده که باورهای دینی، نادرست و حتی مضر است. لذا چند سالی است که به صورت جدی با همه ادیان و از جمله اسلام مخالفت می‌کند. وی پیش از این خود را آتئیست (بی‌خدا) می‌دانست؛ اما پس از گفتگوهایی که با هم داشتیم پذیرفت که دلیلی بر نبودن خدا وجود ندارد و اکنون خود را آگنوستیک (ندانم‌گرا) می‌داند. حالا در دور جدید گفتگوها بنا داریم مباحثات خود را با روشی جدید و با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و فضای مجازی ادامه دهیم.

بر این اساس قرار گذاشته‌ایم هر چهارشنبه ساعت ۲۱ به وقت ایران به مدت ۴۵ دقیقه در محیط هنگ‌اوت گوگل به بحث و بررسی درباره مسائل زیربنایی اعتقادی بپردازیم و ۱۵ دقیقه را نیز به پرسش‌های دیگر شرکت‌کنندگان در جلسه پاسخ دهیم. برگزارکننده این برنامه، صفحه گفتگو در گوگل‌پلاس است و صوت و تصویر گفتگوها به صورت زنده و مستقیم در این صفحه پخش می‌شود. ضمن این که کانال مستقلی با عنوان خردگاه در یوتویوب ایجاد شده تا فیلم‌های این برنامه در آنجا نیز منتشر شود. وبلاگ خردگاه نیز برای ارائه اطلاعات،‌ فایل‌های صوتی و تصویری و متن این گفتگوها در بلاگر ایجاد شده است.

نخستین جلسه از این سلسله گفتگوها در شامگاه چهارشنبه ۲۶ مهر ۹۱ برگزار شد و به یاری خداوند  در هفته‌های آینده ادامه خواهد یافت. برای مشاهده فیلم این جلسه اینجا را کلیک کنید. برای دریافت فایل تصویری (فیلم) جلسه اینجا و برای دریافت فایل صوتی آن اینجا را کلیک کنید.

پیگیری این جلسات علاوه بر فواید علمی و اعتقادی، تجربه خوبی برای آشنایی با ظرفیت‌های جدید آموزشی فضای مجازی و درک بهتر این نکته است که یادگیری الکترونیکی می‌تواند تحولات بزرگی را در عرصه آموزش و یادگیری ایجاد کند.

پ.ن: فایل‌‌های صوتی و تصویری این جلسات در بخشی که لینک آن پایین منوهای سایت قرار دارد ارائه می‌شود. البته به‌ محض به‌روز شدن این صفحه، لینک آن مانند سایر صفحات سایت در پنجره تازه‌ها نیز نمایش داده می‌شود.

ضمنا دوستانی که مایل به مشاهده مستقیم برنامه یا شرکت در گفتگو باشند می‌توانند به صفحه گفتگو در گوگل پلاس مراجعه نمایند.

کانال ویژه‌ای نیز به نام خردگاه در سایت آپارات ایجاد شد تا با توجه به دسترسی نداشتن دوستان داخل ایران به سیات یوتویوب، آنها نیز به آسانی بتوانند فیلم‌ها را مشاهده کنند. اطلاعات بيشتر در سايت تعليم

اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 16 آبان 1391   /   کد مطلب: 98   /   بازدید: 4217